Betalen voor parkeren kost winkel omzet

Betaald parkeren bij winkels zorgt voor een forse omzetdaling van de detailhandel. Zo kan in een winkelcentrum waar sinds kort betaald parkeren is ingevoerd de omzet met tien procent dalen, zegt het Platform Detailhandel Nederland.

Het platform maakt zich al enige tijd boos over het parkeerbeleid van gemeenten. “Gemeenten en parkeergarages zitten samen in een commissie die het parkeerbeleid moeten bepalen”, aldus secretaris bereikbaarheid van het platform Robert Ploeg. “Ze hebben een monopolie en gaan het beleid echt niet veranderen.”

Vorig jaar bracht betaald parkeren voor 150 miljoen euro netto in de kassa van gemeenten. Het platform hoopt dat de omzetdaling van de detailhandel de Tweede Kamer zal bewegen minister Eurlings van Verkeer stevig aan de tand te blijven voelen over het parkeerbeleid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!