TNS NIPO heeft in samenwerking met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie onderzoek gedaan naar de bekendheid van het Thuiswinkel Waarborg. Daaruit blijkt dat 69 procent van de respondenten het keurmerk van de belangenvereniging herkent. Ten opzichte van vorig jaar betekent dit een stijging van dertien procent.

Bijna twee op de drie mensen zegt te weten dat er een keurmerk bestaat voor winkelen op afstand. Van deze groep weet vervolgens negen procent spontaan ‘Thuiswinkel Waarborg’ te noemen.

Wijnand Jongen, directeur van branchevereniging Thuiswinkel.org is verheugd met de toenemende bekendheid van het Thuiswinkel Waarborg. “Het gedrag van consumenten verandert”, stelt hij. “Dat blijkt niet alleen uit de sterk toenemende consumentenbestedingen op internet, maar wordt ook bevestigd door het toenemende vertrouwen in het keurmerk Thuiswinkel Waarborg. Consumenten letten bewust op het keurmerk Thuiswinkel Waarborg bij het maken van hun keuze waar wél en waar níet te shoppen.”