Supermarktketen Albert Heijn legt zich niet neer bij de aangekondigde prijsverhogingen van frisdrankenleverancier Coca-Cola. De Nederlandse marktleider dreigt de colaproducent met een indirecte boycot.
Een woordvoerder van AH liet gisteren na een mislukte overlegronde weten dat de prijs van een fles anderhalve liter niet omhoog gaat. Deskundigen waarschuwen voor het gevaar om klanten bewust nee te verkopen met een artikel waar zoveel vraag naar is. Coca-Cola is een van de sterkste merken ter wereld en kan rekenen op een grote trouw van de consumenten.
Coca-Cola heeft zijn afnemers in april laten weten dat het drie tot acht procent meer wil ontvangen voor een fles van anderhalve liter. Vorig jaar werd de prijs al met enkele tientallen procenten verhoogd. Dat hing samen met de nieuwe wegwerpfles die qua vormgeving en marketing commerciëlere mogelijkheden biedt dan de oude statiegeldfles.
Albert Heijn zet Coca-Cola onder druk
Gepubliceerd op 6 juli 2007 om 00:00
Reacties 0