‘Consument dupe van prijzenfestivals’

Bij de Consumentenautoriteit zijn ruim driehonderd meldingen binnengekomen over neploterijen en misleidende prijzenfestivals. Consumenten wordt hierbij via post of e-mail een prijs in het vooruitzicht gesteld, maar die wordt pas uitgekeerd als ze een bestelling doen of een bepaald bedrag overmaken.

Volgens een woordvoerder van de autoriteit zijn de meldingen slechts een topje van de ijsberg. “Veel gedupeerden durven niets te zeggen uit schaamte dat ze erin zijn getrapt.”

In totaal zitten volgens de Consumentenautoriteit ongeveer tien bedrijven achter de misleidende loterijen en prijzenfestivals. In vijf gevallen is de misleiding zo ernstig dat er sprake is van fraude. In deze gevallen wordt het Openbaar Ministerie ingelicht om tot strafrechtelijke vervolging over te gaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!