De koerswijziging die vooral dit jaar bij C1000 is ingezet, begint zijn vruchten af te werpen. Dit zeggen directievoorzitter Bert Roetert en marketingdirecteur Rein van de Wal van Schuitema in een interview in het personeelsblad ClubC1000. Volgens de twee vertoont de omzet van C1000 een duidelijk opgaande lijn en neemt het enthousiasme van ondernemers toe.

Roetert en Van de Wal noemen geen concrete cijfers. Maar de ontwikkelingen bij C1000 zijn van dien aard, dat ondernemers weer bereid zijn te investeren in hun winkels. Volgens Van de Wal draait het in de nieuwe C1000’s veel meer dan ooit om combinaties van assortimenten. "Brood, maaltijden, vlees, eigen merk en lokale marketing hebben we als speerpunten benoemd. Deze komen voor alle winkels beschikbaar en gaan de komende jaren bijdragen aan een beter rendement en onderscheid."

Er komt in elk geval geen vijfde-generatiewinkel. Roetert: "We willen een winkel die kan inspelen op nieuwe trends. De formule van generatiewinkels lag vroeger acht jaar vast, maar zo’n periode is veel te lang. Ontwikkelingen in de formule moeten snel in alle winkels kunnen worden doorgevoerd. Daar ga je geen acht jaar op wachten."