Google maakte de grootste sprong voorwaarts. De marktwaarde van ’s werelds beroemdste internetzoekmachine steeg het voorbije jaar met 44 procent tot 13 miljard euro. Google strandt daarmee op de twintigste plaats in de top honderd van Interbrand en BusinessWeek. Coca-Cola is voor het zevende jaar op rij het bekendste merk ter wereld. De frisdrankengigant verloor echter wel drie procent en komt daarmee uit op 47 miljard euro.
De top tien van de merknamen met hun theoretische marktwaarde:
1. Coca-Cola | 47 miljard euro |
2. Microsoft | 42,9 miljard euro |
3. IBM | 41,7 miljard euro |
4. General Electric | 37,7 miljard euro |
5. Nokia | 24,7 miljard euro |
6. Toyota | 23,4 miljard euro |
7. Intel | 22,6 miljard euro |
8. McDonald's | 21,5 miljard euro |
9. Disney | 21,3 miljard euro |
10. Mercedes Benz | 17,2 miljard euro |
Reacties 0