Verkoop champagne in de lift

Champagne is in Nederland al lang niet meer voorbehouden aan de viering van oud en nieuw. Vooral jongeren blijken de drank steeds vaker te nuttigen op een zomerse dag of gewoon tijdens een avondje stappen.

De afgelopen tien jaar groeide de omzet van champagne in Nederland gemiddeld met zo’n twintig procent per jaar. De laatste vijf jaar slechts vijf procent, doordat er te weinig flessen beschikbaar zijn. Er is volgens Bob Bron van Moët Hennessy Nederland  te weinig champagne om de groei van twintig procent bij te houden. “In Frankrijk is de champagnestreek het enige gebied waar het goed gaat. De Bordeaux heeft het moeilijk, de Bourgogne houdt ternauwernood het hoofd boven water en iedereen is jaloers op Reims en omstreken.”

Waardoor denkt Bron dat de vraag naar mousserende wijnen toeneemt? “De leefgewoonten van jongeren zijn meer op verbruik gericht dan bewaren. De naoorlogse generatie was calvinistischer ingesteld en knalde de kurken pas na jaren van de fles met als gevolg dat de wijn naar sherry smaakte en zijn hoogtepunt voorbij was.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!