Nederlandse consument optimistisch gestemd

Nederlanders zijn samen met Finnen en Zweden de meest optimistische consumenten van Europa. Sinds 2003 is het consumentenvertrouwen in Europa duidelijk toegenomen. Dit in tegenstelling tot de Verenigde Staten, meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.

Finse, Nederlandse en Zweedse consumenten waren in juni 2007 het meest positief over de economie van alle burgers van de Europese Unie (EU). De consumenten in Hongarije, Portugal en Cyprus waren het negatiefst. In de EU is het consumentenvertrouwen sinds 2003 gestaag toegenomen. In de Verenigde Staten is dat niet het geval: in 2007 was het vertrouwen van de Amerikanen ongeveer even groot als in 2003.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!