Geen vissenkom meer in spotjes Unilever

Als het aan de Stichting Vissenbescherming ligt zendt Unilever geen reclame meer uit met een vis in een kom. De stichting heeft zich gestoord aam recente reclame van de voeding- en wasmiddelenproducent voor een vaatwasmiddel. Hierin komt een goudvis in een kom in beeld.

In het spotje wordt de vissenkom gebruikt als metafoor voor 'stralend schoon'. De vissenbeschermers zijn niettemin van mening dat een kom geen goede behuizing is voor vissen, omdat de diertjes behoefte hebben aan een gevarieerde omgeving. Een kom voldoet niet aan die behoefte.

Unilever zegt hier in de toekomst rekening mee te gaan houden. De stichting voerde eerder al succesvol actie tegen Sesamstraat om vissen een beter leven te geven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!