Vlisco wordt modehuis

Vlisco, van origine een katoendrukkerij in Helmond, maakt de overstap naar een modebedrijf. Het concern gaat flagshipstores in de Afrikaanse landen Nigeria en Benin openen en modecollecties en -accessoires presenteren. Directeur Henk Bremer is ervan overtuigd dat de Afrikaanse markt ‘klaar is voor een nieuwe benadering’.

Op het gebied van stoffen is Vlisco al marktleider. Door behalve de bekende doeken ook een servicepunt met adviezen over het bewerken van de doeken te presenteren hoopt de textielfabrikant het nieuwe concept aan te laten slaan. "Traditionele prints en stoffen blijven het Afrikaanse modebeeld beheersen, maar dat gebeurt wel met een eigentijdse benadering" aldus Bremer. "Op die ontwikkeling willen we inspringen." Voor het riscio is hij niet bang: "We blijven opereren op een markt die we goed kennen."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!