Vier soorten supermarktklanten

Supermarktbezoekers gebruiken vier methodes om boodschappen te doen. Ze winkelen op de automatische piloot, zijn op zoek naar koopjes, willen afwisseling of zijn nieuwsgierig. Deze shoppingmethodes onderscheidt AC Nielsen na een onderzoek naar koopgedrag in de supermarkt.

De vier methoden worden voor verschillende soorten producten gebruikt. Koffie, margarine en frisdrank gaan op de automatische piloot. Prijs en informatie op de verpakking spelen nauwelijks een rol. Voor yoghurtdrankjes en chocolade laten consumenten zich leiden door nieuwigheden en originele verpakkingen. Bij tonijn, tomaten, pastasaus of fruit in blik is de lage prijs vaak doorslaggevend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!