De Chinese sportwinkelketen Li-Ning opent dit seizoen een tweede vestiging in Nederland. Na de opening van het eerste filiaal in Maastricht, opent binnenkort een filiaal in Almere haar deuren.

In China heeft de sportretailer inmiddels een marktaandeel van circa veertien procent, waarmee Li-Ning naast Nike en Adidas het grootste sportmerk van het land is. Het filiaal in Maastricht, open sinds 1 april, heeft volgens de distributeur van Li-Ning in de Benelux goede resultaten behaald. “Er is sprake van een stabiele groei. En uit herhalingsaankopen maken wij op dat het merk geaccepteerd wordt door de Westerse consument.”

Inmiddels is het Aziatische bedrijf ook bezig in andere Europese landen voet aan de grond te krijgen. Zo sponsort de keten de Olympische teams van Zweden en Spanje en in die landen worden momenteel mogelijke distributiekanalen onderzocht. Ook is het bedrijf geïnteresseerd in de Portugese, Zwitserse en Zuid Europese markt. Li-Ning wil binnen vijf jaar twintig winkels openen in de Benelux.