Consumenten zijn trouwer geworden aan hun vaste supermarkt. Vorig jaar bezocht 77 procent van de consumenten nog meer dan twee verschillende supermarkten. Dat percentage is inmiddels gedaald naar 69. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerd onderzoek van accountants- en adviesorganisatie Deloitte.
Dat consumenten minder snel naar een andere dan hun vaste supermarkt gaan, heeft volgens de onderzoekers te maken met de economische vooruitgang. Dat maakt ze ‘gemakkelijker’. Voor het merendeel van de consumenten (77 procent) is de prijs nog altijd het belangrijkste aspect van een goede supermarkt. Maar vergeleken met vorig jaar doen ze minder aan prijsvergelijkingen via dagbladen, huis-aan-huisbladen en weekfolders.
Voor prijsvergelijkingen worden de weekfolders van supermarkten nog altijd het meeste gebruikt (46 procent), gevolgd door het eigen gevoel (33 procent). Van de ondervraagde consumenten geeft 18 procent aan dat de folder vaak of altijd aanleiding is om een andere supermarkt te bezoeken. Vorig jaar was dat nog 23 procent. Verder blijkt dat het aantal consumenten dat vaak gebruik maakt van een boodschappenlijst is gedaald van 65 procent naar 59 procent.
Consument trouwer aan supermarkt
Gepubliceerd op 29 augustus 2007 om 00:00
Reacties 0