Bacardi krijgt alleenrecht over vleermuislogo

Het vleermuislogo mag alleen door Bacardi gebruikt worden. Dat heeft de rechtbank in Den Haag bepaald.

Bacardi had een rechtszaak aangespannen tegen het Duitse bedrijf Bat Beverage dat Mad Bat energy drinks produceert. Dit drankje maakt tevens gebruik van een vleermuislogo. Dit zou volgens Bacardi voor verwarring bij de consument zorgen.

Het bekende logo van Bacardi, een cirkel met een vleermuis met uitgespreide vleugels, wordt sinds de oprichting van het bedrijf in 1862 gebruikt. Het logo wordt zelfs zonder de naam ‘Bacardi’ door tachtig procent van de Nederlanders herkent als het logo van deze sterke drank fabrikant. De rechter heeft mede op deze grond de verdere verkoop van de energy drinks met vleermuislogo verboden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!