Warenhuisketen HEMA gaat het opnemen tegen de supermarkten. Dit doet zij vanaf vandaag door een nieuw voedingsassortiment te introduceren. De formule hoopt een stukje omzet af te snoepen van de supermarkten door de prijzen te verlagen van vleeswaren, kaas en brood.
De 150 HEMA-vestigingen die nu al beschikken over een voedingsafdeling, hebben afgelopen weekend een complete ombouw ondergaan. Klanten zullen in de verschillende media met advertenties en in de winkels met de nodige materialen attent worden gemaakt op de nieuwe strategie.
De prijs van de vleeswaren komt volgens het bedrijf gemiddeld vijftien procent lager te liggen dan in het reguliere retailkanaal. HEMA biedt 32 verschillende soorten vleeswaren die dagelijks vers worden gesneden en verpakt. Daarnaast kunnen vestigingen kiezen uit extra producten, zoals streekproducten. Het bedrijf heeft verder een groot assortiment kazen, waarvan tweederde van Hollandse makelij is. De kaas wordt vers gesneden en verpakt onder eigen label. De prijs voor kaas is volgens het bedrijf zo’n tien procent lager dan bij de reguliere supermarkten. De kazen zijn ingedeeld in vijf prijsklassen tussen drie en vijf euro. Het verse brood is ingedeeld in zeven prijscategorieën voor zowel groot als klein brood (bollen en kleine harde broodjes).
Naast lagere prijzen en een nieuwe presentatie, wordt ook het assortiment flink uitgebreid. Onder meer nieuwe belegde broodjes, smoothies, yoghurttaarten en HEMA-ijs worden aan het assortiment toegevoegd.
HEMA bindt strijd aan met supermarkten
Gepubliceerd op 2 september 2007 om 00:00
Reacties 0