Consumentenvertrouwen flink minder

Het consumentenvertrouwen in Nederland is in september fors gedaald. Consumenten vrezen het komende jaar prijsstijgingen. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gisteren bekendgemaakt.

Het oordeel over de economische situatie is in een maand tijd volledig omgeslagen. In september domineerden de pessimisten met achttien procent, terwijl er in augustus nog zestien procent meer optimisten dan pessimisten waren. Een verslechtering van 34 punten is nooit eerder voorgekomen. Ook over het economische klimaat van de afgelopen twaalf maanden zijn consumenten pessimistischer geworden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!