De omzet kwam uit op 1,56 miljard euro. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 92,2 miljoen euro, 11,9 procent hoger dan in de eerste helft van 2006. Het aantal winkels steeg met 6,4 procent naar 1283. De helft van deze winkels is gevestigd in Nederland. Het concern is in elf landen actief.
De ambitie van Maxeda is gericht op expansie en het bouwen van betere bedrijven. Tony DeNunzio, Bestuursvoorzitter Maxeda: “We streven naar het verwerven van marktleiderschap voor elke winkelketen. Onze strategie is gericht op het vergroten van de omzet in onze bestaande winkels en expansie. We zullen dit jaar meer dan honderd winkels openen, waarvan de meerderheid buiten Nederland. Nieuwe formules worden ontwikkeld, winkels worden aangepast en er wordt in nieuwe landen geopend. Hunkemöller opende onlangs winkels in Caïro (Egypte) en Riyad (Saudi-Arabië); La Place opent binnenkort een winkel in Antwerpen (België). V&D opent een nieuw warenhuis in Doetinchem. In doe-het-zelf expandeert Brico het ‘Brico City’ concept en is Formido bezig met de uitrol van diens ‘Deco Bouwmarkt’ concept. Wij versnellen onze expansie.”
Reacties 0