Niet alleen pinnen, ook bestellen, administreren, alarmering en communiceren kan via internet. Steeds meer winkelketens, franchisegevers en -nemers ervaren dagelijks de mogelijkheden én voordelen van een breedbandoplossing.
Het aantal pintransacties is nog nooit zo hoog geweest. Van juni 2006 tot en met mei 2007 bereikte het aantal pintransacties een record van ruim 1,5 miljard. Dit blijkt uit de cijfers van Currence, de producteigenaar van pin, chipknip, acceptgiro, incasso/machtigen en iDEAL.
Van alle aankopen in de winkel betaalden consumenten ruim dertig procent met pin. De consument gebruikt zijn pinpas voornamelijk voor het betalen van bedragen boven de twintig euro, maar ook het aantal pintransacties beneden de twintig euro steeg de afgelopen jaren. Steeds meer winkels, vooral de grote, accepteren inmiddels pin voor alle bedragen, ook voor kleine aankopen.
Lees alles over breedband in het oktobernummer van RetailTrends
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Breedband: Sneller, veiliger en goedkoper
Gepubliceerd op 16 oktober 2007 om 00:00
Reacties 0