Frisdrankfabrikant Coca-Cola stapt in de markt van koude koffiedranken. De frisdrankgigant richt een joint venture op met het Italiaanse koffiehuis Illycafé, dat volgend jaar koffie in blik en flesjes op de Europese markt brengt.
Wereldwijd wordt voor zeven miljard euro aan deze meeneemdrankjes verkocht. Vooral Japanners zijn er dol op. De laatste jaren groeit de verkoop telkens met tien procent.
Coca-Cola wil ook een deel van deze markt veroveren, nu de verkoop van zoete frisdrank in de Verenigde Staten terugloopt. Pepsi verkoopt al langer koffie met zijn Starbucks-keten. Vorig jaar introduceerde Campina met Douwe Egberts de Café Fresco, Nestlé heeft Nescafé Frappé.
De eerste poging van Coca-Cola op de koffiemarkt werd een enorme flop. Onder de naam Blak lanceerde het frisdrankconcern vorig jaar in de Verenigde Staten ijskoffie met prik. Coca-Cola Blak sneuvelde in augustus.
Coca-Cola gaat koude koffie verkopen
Gepubliceerd op 17 oktober 2007 om 00:00
Reacties 0