Interieurtextiel laat zeven trends zien

Trendwatcher Nathalie Bekx heeft bij consumenten zeven trends onderscheiden op het gebied van interieurtextiel. De eerste is dat textiel comfortabel moet zijn, `hapklaar` en makkelijk te onderhouden. Consumenten hebben het namelijk druk en willen thuis rust en gemak. De tweede trend is dat textiel voor veiligheid moet zorgen. Daarbij kan worden gedacht aan brandvertragende gordijnen en wandbekleding. Trend nummer drie is dat vijftigplussers steeds grotere klanten worden. Ze hebben veel tijd en geld en zijn de klanten van de toekomst. De volgende trend is `recycling`: nieuwe (grond)stoffen moeten natuurlijk aanvoelen, liefst ecologisch verantwoord en getuigen van een nieuw design. De vijfde trend is gevoeligheid voor natuurlijke materialen die bijvoorbeeld doen denken aan gras. Dat komt door de verstedelijking en de heimwee bij mensen naar de natuur. Trend nummer zes is de toenemende behoefte aan kleur. In deze tijd waarin oorlog, geweld en ziektes een grote rol spelen, willen mensen optimistische kleuren in het interieur. De laatste trend ten slotte is dat mensen dingen kopen die horen bij hun jongere jaren. Kleuren, vormen en materialen uit die tijd blijven dus nog een tijdje populair.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!