Bertolli ziet mogelijkheden voor verse pastamarkt in Nederland
Gepubliceerd op 27 januari 2005 om 00:00
Er worden in Nederland relatief weinig verse pastaproducten geconsumeerd. De bruto jaaromzet van deze productgroep bedraagt circa 8 miljoen euro, hetgeen neerkomt op niet meer dan 2% van de totale pastaverkopen. Over de kansen om deze markt open te breken, blijken de opinies te verschillen: Unilever-merk Bertolli ziet in dat opzicht grote mogelijkheden, mede vanwege het feit dat de verkopen van verse pasta in buurlanden als Duitsland en Groot-Brittannie veel hoger liggen. Binnenkort introduceert het merk een drietal koelverse gevulde pasta`s en sauzen. Volgens Hans Peters, business-leader koelvers bij Unilever Bestfoods, is de strategie duidelijk: `Verse maaltijdcomponenten staan in Nederland nog in de kinderschoenen. Onze strategie is de markt voor koelverse pasta`s te vergroten. Wij willen met een krachtig merk als Bertolli de markt op het niveau van Duitsland en Groot-Brittannie brengen.`Het optimisme van Unilever staat overigens in schril contrast met de constatering van Grand`Italia dat de investeringskosten voor de introductie van verse pasta niet opwegen tegen de opbrengsten. Daarom heeft het concern onlangs de proef met de verkoop van verse pasta bij Albert Heijn gestaakt.
Reacties 0