Vomar wil groeien en meedoen in prijzenslag
Gepubliceerd op 27 januari 2005 om 00:00
De Noord-Hollandse supermarktketen Vomar telt momenteel 41 vestigingen en behaalt een jaaromzet van ruim 370 miljoen euro. Uittredend directeur Cees Zwanenburg stelt dat dit aantal zal moeten groeien als Vomar ook in de toekomst verder wil als zelfstandige organisatie. Volgens Zwanenburg heeft Vomar een zeer enerverend jaar achter de rug en is het bedrijf dankzij een aantal doorgevoerde efficiency-maatregelen (bijvoorbeeld op logistiek gebied) nu krachtig genoeg om mee te spelen in de prijzenoorlog. Overigens weigert Zwanenburg het woord `prijzenslag` in de mond te nemen: `Ik ben het met Dick de Boer van AH eens dat hij het een prijscorrectie noemt. De afstand tussen duur- en goedkoop was te groot geworden.` Zwanenburg heeft er gedurende zijn bewind altijd naar gestreefd om het prijsniveau bij Vomar lager te houden dan dat van Albert Heijn en hij denkt dat de nieuwe directie deze lijn zal vasthouden. Hoewel veel supermarkten het aantal A-merken in hun assortiment terugbrengen ten gunste van de eigen huismerken, denkt Zwanenburg niet dat het zinvol is om de A-merken volledig te schrappen: `Je moet per productgroep bekijken of een huismerk een zinvolle aanvulling is van je assortiment.`
Reacties 0