Twintigers kopen het meest bij pompshops
Gepubliceerd op 27 januari 2005 om 00:00
Twintigers zijn de grootste groep kopers bij pompshops. Dat blijkt uit gegevens van GfK Panelservices. Ongeveer 28% van de aankopen wordt gedaan door de groep 20 tot 29-jarigen. Ouderen nemen zo`n kwart van de aankopen voor hun rekening. Ook is naar voren gekomen dat de bezoekers van de pompshop voornamelijk man zijn. Ook in bedrijfsrestaurants en -kantines zijn het vooral mannen die de aankopen doen. De dertigers nemen daar 26% van de aankopen voor hun rekening, gevolgd door de veertigers (25%) en de twintigers (21%). Volgens het bedrijfschap Horeca en Catering geven bezoekers aan bedrijfsrestaurants jaarlijks gemiddeld 250 euro uit.Bij instellingen, zoals ziekenhuizen, zijn het vooral 65-plussers die de aankopen doen. Bovendien is zo`n 60% van de klanten vrouw. Bij de instellingen gaat aan food ongeveer 650 miljoen euro per jaar om. In het onderwijs trekken foodverkooppunten logischerwijs vooral een jonge doelgroep aan. Gebleken is dat bijna de helft van de klanten onder de 20 jaar is. Gemiddeld geven scholieren 170 euro per jaar uit. Verder blijkt dat dertigers het meest uitgeven aan eten en drinken onderweg.
Reacties 0