RBV Leaf gaat actie ondernemen om snoepverkoop out-of-home-markt op te stuwen
Gepubliceerd op 27 januari 2005 om 00:00
Zoetwarenproducent RBV Leaf gaat in 2005 actie ondernemen om de verkoop van snoep in de out-of-home-markt op te voeren. Actie is nodig, omdat het in sommige kanalen moeizaam gaat met de snoepverkoop terwijl het juist voor extra omzet kan zorgen. Een voorbeeld hiervan zij de videotheken, die kampen met een teruglopend aantal klanten. Zij zouden de extra omzet die met snoep is te realiseren goed kunnen gebruiken. Een tweede voorbeeld zijn de tankstations, waar de verkoop van snoep tot en met week 48 van 2004 met 2% is gedaald. Om ondernemers te helpen heeft RBV Leaf, dat vooral bekend is van de merken Venco, Red Band en Sportlife, een aantal innovatieve dingen ontwikkeld. Zo wordt dit jaar de snoeptap gelanceerd, een meubel waar consumenten zelf een afgepaste hoeveelheid snoep uit een soort stopflessen kunnen tappen. Daarnaast is een nieuw presentatierek en een nieuw automaat waaruit een nieuw product wordt verkocht: Sportlife Kix. Al deze activiteiten zijn volgens Jacco Buijs van RBV Leaf bedoeld om het snoepje in de kijker te spelen.
Reacties 0