Albert Heijn verbetert logistieke proces

De prijzenoorlog in de supermarktwereld stelt de logistieke organisatie van onder meer Albert Heijn voor nieuwe uitdagingen. Bij de supermarkt is Johan Boeijnga ruim een jaar directeur supply chain. Logistiek speelt volgens hem een cruciale rol in de enorme verandering die Albert Heijn momenteel doormaakt. Logistiek groeit in zijn ogen als kernactiviteit. `Zonder een goede logistiek kunnen we ons niet herpositioneren. We willen de plaats innemen waar we vinden dat we horen te staan, met een prijsniveau dat in het midden van de branche ligt. Logistiek is een van de middelen waarmee we die doelstelling kunnen bereiken.` Ondanks de roep om kostenbesparingen wordt er volgens Boeijnga zowel op conceptueel niveau als op de werkvloer in de distributiecentra geinvesteerd in logistieke vernieuwing. Een belangrijk project is bijvoorbeeld Replenishment, waarbij het besteltraject centraal wordt aangestuurd. Een belangrijke verandering is dat nu centraal wordt bepaald wanneer het assortiment van winkels wordt aangevuld. Het project heeft al opgeleverd dat er veel uren worden bespaard op bestellen. Ook zijn de logistieke kosten als percentage van de omzet gedaald.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!