Warenhuis HEMA heeft van de nieuwe eigenaar Lion Capital groen licht gekregen om te investeren in websites in het buitenland. De opening van de Belgische website HEMA.be gaf het startsein voor de internationalisatie. Ook is er een Franstalige variant beschikbaar, die tevens gericht is op de Luxemburgse klant. In Duitsland is de url HEMA.de in handen van een elektronicabedrijf.
Verder gaat de site HEMA.nl ook fotodiensten over de grens aanbieden. In Nederland afgedrukte digitale foto’s en fotoalbums kunnen in het buitenland worden bezorgd. De afdruk van digitaal aangeleverde foto’s behelst circa eenderde van de omzet van HEMA online en fotoalbums en andere fotoproducten zijn goed voor nog eens ruim dertig procent.
Volgens marketing directeur René Repko is HEMA.nl het grootste en meest winstgevende ‘filiaal’. HEMA opende onlangs een nieuwe site. Ook blijkt dat de online folder en nieuwsbrief het winkelbezoek in grote mate stimuleren. De gewone papieren folder in de brievenbus blijkt ook tot meer online verkopen te leiden. Dagelijks krijgt HEMA.nl 50 duizend bezoekers die 325 duizend pagina’s zien.
HEMA richt zich op het buitenland
Gepubliceerd op 24 oktober 2007 om 00:00
Reacties 0