Student maakt nieuwe reclame iPod

Een student in het Engelse Leeds keek vreemd op toen hij een mail kreeg van het reclamebureau van Apple. Zijn zelfgemaakte spotje was bij het bedrijf in de smaak gevallen.

De 18-jarige Nick Haley, eerstejaars student en Applefanaat, maakte een kort reclamefilmpje voor de iPod Touch, een nieuw model dat - net als de iPhone - is voorzien van een aanraakgevoelig scherm en een draadloze internetverbinding. Haley zette zijn filmpje op videosite Youtube, waar het complimenten oogstte en enkele duizenden malen werd bekeken.

Kennelijk waren onder de bezoekers ook medewerkers van Apple, want het bedrijf liet zijn reclamebureau TBWA contact met Haley opnemen om een professionele versie van de spot te maken. Hoewel Haley aanvankelijk niet geloofde dat Apple werkelijk achter het mailtje zat, vloog hij toch naar Los Angeles om de reclame te produceren. Het spotje wordt in de Verenigde Staten uitgezonden in de pauze van sportwedstrijden. Het zou binnenkort ook in Europa en Japan te zien zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!