‘Stop reclame voor snoep’

Snoepreclames gericht op kinderen onder de twaalf jaar moeten in de ban. Supermarkten mogen chocola, chips en andere zoetigheid niet meer op ooghoogte van kinderen en bij de kassa leggen. Verder moet er één logo komen voor gezonde producten.

Dit zijn enkele plannen die de opstellers van het Convenant Overgewicht dinsdag presenteren aan minister Klink (Volksgezondheid). “De aanval op overgewicht moet harder worden ingezet”, stelt voorzitter Rosenmöller.

Het Convenant Overgewicht is in 2005 in het leven geroepen door afgevaardigden van onder meer de overheid, voedingsindustrie, werkgevers, zorgverzekeraars en de sportwereld.

De Vereniging van Reclamebureaus VEA noemt de voorstellen ‘onzinnig’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!