Idee van typische vrouwenauto is een clichebeeld

De echte typische vrouwenauto bestaat niet. Vrouwen stellen geen fundamenteel andere eisen aan een wagen dan de mannen. Deze gedachte zit vooral in de hoofden van marketeers, zo blijkt uit onderzoek van bureau MarketRespons, gehouden in opdracht van de RAI Vereniging. Uit het onderzoek `vrouw en auto` bleek onder meer dat de redenen waarom mannen en vrouwen een nieuwe auto kiezen vrijwel hetzelfde zijn. Beiden vinden comfort, vormgeving en aanschafprijs de belangrijkste motieven. Vrouwen kiezen wel iets vaker een wat kleiner model en mannen nemen iets vaker een auto met goede prestaties.MarketRespons ziet vier categorieen vrouwelijke kopers: de praktische vrouw, de conformistische vrouw, de expressieve vrouw en de onzekere vrouw. Het aandeel praktische vrouw omvat 29% van de vrouwen. Zij willen een auto met veel beenruimte en gemak en zijn minder merkgevoelig. De conformistische vrouw (33%) is merkgevoelig en wil indruk maken. Interesse in techniek is er niet, maar vormgeving en kleur zijn belangrijk. De expressieve vrouw (9%) voelt zich thuis achter het stuur en houdt van spannend en snel autorijden. De onzekere vrouw (29%) voelt zich niet prettig op de weg en ziet de auto enkel als hulpmiddel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!