McDonalds is populairste fastfood-keten

Fastfood-ketens willen groeien in Nederland. McDonalds wil zijn aantal Nederlandse vestigingen verdubbelen naar 500, Burger King wil van de huidige 26 naar 100 restaurants en nieuwkomer Subway wil in 2010 zo`n 225 vestigingen hebben. Toch groeit het aantal fastfood-restaurants maar langzaam. Dat komt enerzijds door een gebrek aan goede locaties en anderzijds door het vereiste rendement. Nieuwe restaurants in Oost-Europa en Azie leveren meer op dan nieuwe Nederlandse vestigingen.Zo`n 80% van de Nederlanders bezoekt geregeld een fastfood-restaurant. McDonalds is het populairst: het afgelopen jaar was 73% daar wel eens te vinden. De keuze van het restaurant en de klanttevredenheid worden in grote mate bepaald door de smakelijke gerechten, vriendelijk personeel, redelijke prijzen, snelheid van de bediening, bereikbaarheid, de keuzemogelijkheid aan gerechten, parkeergelegenheid en aandacht voor gezondheid. De ketens van Febo en Kwalitaria scoorden in een onderzoek respectievelijk het slechtst en het best op het punt van klanttevredenheid. Uit het onderzoek blijkt verder dat slechts 20% van de bezoekers merktrouw is. De rest stapt regelmatig over naar een andere keten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!