Als het even meezit behoren de leveringsproblemen voor de filialen van Albert Heijn binnenkort tot het verleden. Alle hoop is gevestigd op het nieuwe sorteringssysteem in het distributiecentrum in Pijnacker. Bij succes wordt het systeem ook bij de andere sorteercentra ingevoerd.
“De klant zit aan de knoppen”, vertelt logistiek directeur Tony Vendrig van Albert Heijn in de Telegraaf. “Elke vijf minuten bekijken we de transactiegegevens van alle kassa’s van de winkels. Dat gaat direct naar het bevoorradingssysteem. Dus wat vandaag verkocht wordt, wordt morgen weer geleverd.” Winkels hoeven zelf niet meer te bestellen.
In het distributiecentrum in Pijnacker wordt een derde van alle producten geautomatiseerd ingepakt. Een computergestuurd systeem pakt palets op en plaatst ze in schappen. Zijn er bijvoorbeeld zes dozen koffie nodig voor een supermarkt, dan pakt het systeem een laag van de palet af en brengt deze naar de inpakstations. Daar moeten de containers overigens wel handmatig worden ingepakt.
‘Leveringsproblemen AH verleden tijd’
Gepubliceerd op 6 november 2007 om 00:00
Reacties 0