Vakbladen blijven vooralsnog belangrijkste informatiebron
Gepubliceerd op 28 januari 2005 om 00:00
Hoewel vakbladen nog steeds de belangrijkste informatiebron zijn voor beslissers in het bedrijfsleven, orienteren de uitgevers van deze bladen zich steeds meer op andere mogelijkheden. Uit een onderzoek van KPMG blijkt dat tweederde van de uitgevers zich ook bezighoudt met de uitgave van elektronische producten. In 2006 zal dit gelden voor 77% van de uitgevers. Het is opvallend dat hoewel nu niet meer dan 25% van de uitgevers geld vraagt voor de aangeboden elektronische vakinformatie, 70% verwacht dit over twee jaar wel te zullen doen.Voorlopig wordt het vakblad nog verreweg nog het vaakst genoemd als belangrijke informatiebron (89,8%), gevolgd door internet (55,3%), vakbeurzen (47,1%) en dagbladen (46,6%). Volgens Marcel ten Holte, oprichter en uitgever van RetailTrends, zal gepersonaliseerde informatie - inspelend op een actuele behoefte - echter een grote vlucht gaan nemen. Daarom dienen de vakbladen, die `deze vaktechnische informatie nooit op de juiste tijd op de juiste plaats kunnen brengen`, zich meer te richten op `opinie en inspiratie`.
Reacties 0