Vakbladen blijven vooralsnog belangrijkste informatiebron

Hoewel vakbladen nog steeds de belangrijkste informatiebron zijn voor beslissers in het bedrijfsleven, orienteren de uitgevers van deze bladen zich steeds meer op andere mogelijkheden. Uit een onderzoek van KPMG blijkt dat tweederde van de uitgevers zich ook bezighoudt met de uitgave van elektronische producten. In 2006 zal dit gelden voor 77% van de uitgevers. Het is opvallend dat hoewel nu niet meer dan 25% van de uitgevers geld vraagt voor de aangeboden elektronische vakinformatie, 70% verwacht dit over twee jaar wel te zullen doen.Voorlopig wordt het vakblad nog verreweg nog het vaakst genoemd als belangrijke informatiebron (89,8%), gevolgd door internet (55,3%), vakbeurzen (47,1%) en dagbladen (46,6%). Volgens Marcel ten Holte, oprichter en uitgever van RetailTrends, zal gepersonaliseerde informatie - inspelend op een actuele behoefte - echter een grote vlucht gaan nemen. Daarom dienen de vakbladen, die `deze vaktechnische informatie nooit op de juiste tijd op de juiste plaats kunnen brengen`, zich meer te richten op `opinie en inspiratie`.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!