Kinderen worden steeds vroeger volwassen

Marketing voor kinderen is de laatste jaren aanzienlijk veranderd. Dat komt doordat kinderen steeds vroeger volwassen worden. Op 12-jarige leeftijd drinken zij bijvoorbeeld al alcohol, op hun 13de hebben ze een mobiele telefoon en op hun 14de heeft een kwart al seks gehad. De jeugd van nu wordt door marktonderzoekers ook op een andere manier gesegmenteerd als vroeger. De onder kinderen uitermate populaire website Kaboem bijvoorbeeld richt zich op de zogeheten `tweens`, kinderen tussen 9 en 15 jaar. Kaboem heeft een half miljoen leden en voert geregeld zelf onderzoek uit onder zijn bezoekers. Daaruit blijkt dat 29% van de tweens vaak alcohol drinkt. De populairste merken zijn Bacardi Breezer (50%), Heineken (23%), Passoa (20%) en Smirnoff (14%). Een ander onderzoek, van de Rutgers Nisso Groep, wijst uit dat vmbo`ers gemiddeld op hun 13de al voor het eerst seks hebben. Dat komt doordat jongeren steeds eerder lichamelijk rijp zijn en er steeds meer over seks wordt gesproken. Kinderen worden dus steeds sneller volwassen en dat kan worden meegenomen in marketingcampagnes. Campagnes waarin vrolijkheid, feest en seksuele aantrekkelijkheid een rol spelen blijken goed aan te slaan bij jonge jongeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!