Schuitema verwacht omzetgroei door RFID

Supermarktconcern Schuitema denkt meer omzet uit verse producten te kunnen genereren door de inzet van RFID. Dat blijkt uit een proef met RFID-chips op kratten met panklare groenten, zo schrijft het Financieele Dagblad woensdag. De exacte resultaten van de test, die startte in 2005, worden woensdag gepubliceerd.

Het voordeel van de RFID-chips zou hem zitten in het feit dat de kratten met verse producten worden gevolgd van producent tot aan het schap, waardoor de winkels beter gevuld blijven en klanten minder vaak mis grijpen. Bovendien kunnen controles vaker en tegen minder kosten worden uitgevoerd.

Voordat de chip wordt ingevoerd moet door betrokkenen, zoals branchegenoten en het CBL, nog wel circa twaalf miljoen euro worden geïnvesteerd, denkt Schuitema.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!