Zeepwinkels van Lush zijn groot succes
Gepubliceerd op 28 januari 2005 om 00:00
In Engeland zijn de zeep- en badkamerproductenwinkels van Lush een doorslaand succes. De Lush-formule bestaat nu tien jaar en is sindsdien uitgegroeid tot een internationale keten met een jaaromzet van 150 miljoen euro en 262 vestigingen, waarvan 63 in Groot Brittannie. Er zijn inmiddels twee winkels in Amsterdam en een in Maastricht. Over drie jaar wil Lush wereldwijd 1000 vestigingen hebben.Een van de voornaamste troefkaarten van Lush is het feit dat de producten `vers` zijn. Volgens mede-oprichter Andrew Gerrie is dat een belangrijk verschil met de concurrentie: `De meeste van onze producten zijn jonger dan een maand. Andere fabrikanten leveren schoonheidsproducten die in de winkel soms wel twee jaar oud zijn. Dus vol conserveringsmiddelen: gif, dat de natuurlijke eigenschappen van het lichaam tegenwerkt.` Ook de presentatie van de producten is een factor in het succes. De klanten kunnen, na te hebben gesnuffeld, een keuze maken uit verschillende grote brokken zeep die liggen uitgestald op lange houten tafels. Ze kunnen hier een stuk vanaf laten snijden, dat verpakt in papier wordt meegegeven.
Reacties 0