De voor- en nadelen van retailorganisaties in de tweewielerbranche

De tweewielerbranche kent ten opzichte van andere sectoren nog veel zelfstandige ondernemers. Wanneer een ondernemer ervoor kiest om zich aan te sluiten bij een retailorganisatie, is een aantal vragen van belang. Wat is het risico?, is er ruimte voor inspraak?, mag ik mijn producten bij verschillende leveranciers betrekken?, moet ik mijn winkel volledig aanpassen?, ben ik verplicht aan reclame-uitingen deel te nemen?, en wat gebeurt er als ik wil stoppen met de formule? Vakblad Tweewieler beantwoordt deze vragen voor de retailorganisaties Twico, Bike Totaal, ZEG, Bike Life, Bonus Bikes, Fietswereld, Profile en Biretco Buying Group. Voorts verklaart een drietal specialisten wat volgens hen de voor- en nadelen zijn van retailorganisaties. Retailspecialist Floor Heijn vindt de retailorganisaties in de fietsenbranche momenteel te weinig onderscheidend. Biretco noemt hij als organisatie met veel potentie. Volgens directeur Ruud Deuster van de H.D.B. groep doet lidmaatschap van een keten de consument geloven dat je goedkoop kunt inkopen. Daarnaast profiteert de ondernemer van de naamsbekendheid. Andre van Staalduinen van Van Staalduinen Winkel Adviesbureau meent dat deelname aan een retailorganisatie vertrouwen wekt bij de klant.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!