Gant vindt nieuwe manieren om de markt te `teasen`
Gepubliceerd op 31 januari 2005 om 00:00
De modecollectie voor mannen van Gant heeft na 20 jaar zijn plafond bereikt. Toch vindt het merk steeds weer nieuwe manieren om de markt de `teasen`. Zo werd samen met het automerk Landrover een speciale Gant-editie ontwikkeld. Verder was er een samenwerking met botenbouwer Van Wijk, die een speciale `By Gant`-sloep ontwikkelde. Deze joint-marketing schetst de overgang van Gant van een American sportswear-merk naar een lifestylebrand. Volgens Gant-directeur Versluis valt er op het productniveau nog veel te winnen. `Nog steeds zijn er labels die niet op tijd zijn omgeturnd richting lifestyle. Daar kunnen wij van profiteren.` Naast een mannenlijn heeft Gant nu ook een collectie voor vrouwen en kinderen. Daarnaast heeft Gant geurtjes, een home-collectie, schoenen en brillen. Gant wil een merk zijn voor het hele gezin. Met zo`n 180 verkooppunten heeft het merk een verzadigingspunt bereikt op de Nederlandse markt. Daarom heeft Gant een klantenstop ingesteld. `Gant moet exclusief blijven. Daarom willen we ook geen outlet-activiteiten en dumpen we onze kleding nergens. Op de lange termijn bereik je veel meer met deze strategie dan wanneer je even snel geld wil verdienen`, aldus Versluis.
Reacties 0