De Zweedse retailer IKEA is voor de derde keer op rij verkozen tot 'Beste Winkelketen van Nederland'. De keten kreeg een gemiddeld rapportcijfer van 7,57 van de Nederlandse consument. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy.
Tijdens het onderzoek werd niet alleen gevraagd naar de favoriete winkelketen, maar ook naar de grootste ergernissen en verbeterpunten. Het meest blijken consumenten zich te ergeren aan ondeskundig personeel en lange rijen bij de kassa.
Retailers moeten volgens consumenten vooral meer doen aan de mogelijkheid om te bestellen via internet. Dit sluit goed aan bij de dit jaar voor de eerste maal uitgereikte ‘Click or Brick Award’. Deze award vergelijkt internetwinkels (click) met ‘stenen’ winkels (brick) op exact dezelfde aspecten. Ook deze prijs ging dit jaar naar IKEA, meteen gevolgd door Bol.com en online elektronicazaak Conrad.
De top 20 ziet er als volgt uit:
1 IKEA
2 Jumbo
3 Runnersworld
4 Selexyz
5 ICI PARIS XL
6 Douglas
7 Het Huis Opticiens
8 Hunkemöller
9 Profile 'de Fietsspecialist'
10 Deen
11 Paradigit
12 Pearle
13 Riviera Maison
14 D. vd Broek / B. vd Heijden
15 M&S
16 Bever Zwerfsport
17 Miss Etam
18 DA
19 Albert Heijn
20 Gall & Gall
Voor het persbericht en de volledige lijst, klik hier.
IKEA beste winkelketen
Gepubliceerd op 20 november 2007 om 00:00
Reacties 0