Het wil maar niet vlotten met de noodzakelijke vernieuwing van de winkelmarkt in Nederland. Er zijn wel veel plannen voor nieuwe winkelformules, maar die lopen vast omdat ze een bedreiging zouden vormen voor de bestaande winkelhiërarchie. Dit komt naar voren uit het jaarlijkse onderzoek NIEUW Commercieel Vastgoed van NEPROM en PropertyNL.
Ook blijkt uit de studie dat consumenten al lang niet meer uitsluitend in traditionele winkelcentra willen winkelen, maar de nieuwbouw van winkels speelt daar veel te weinig op in. In Nederland is in totaal ongeveer 28 miljoen vierkante meter aan winkeloppervlak beschikbaar. Uit het onderzoek NIEUW Commercieel Vastgoed blijkt dat er begin 2007 bij de Nederlandse ontwikkelaars plannen waren om daar in de komende jaren ruim 4,9 miljoen vierkante meter aan toe voegen of van te vernieuwen.
Lees het persbericht hier
‘Vernieuwing winkelmarkt laat op zich wachten’
Gepubliceerd op 21 november 2007 om 00:00
Reacties 0