Onderzoeksbureau GfK verwacht dat Lidl Aldi in 2009 voorbij gaat streven. Dat schrijft de Volkskrant woensdag.
Volgens Joop Holla, onderzoeksdirecteur van GfK, onderscheidt Lidl zich op twee punten van Aldi. “Bij Lidl is een breed assortiment aan verse producten verkrijgbaar en de service is er goed.” Ook speelt volgens Holla mee dat Lidl de afgelopen tijd positief in het nieuws is geweest. “Bij een test van kant-en-klare maaltijden bij Kassa kwam Lidl als beste uit de bus en ook de Consumentenbond schreef positief over de groenteafdeling.”
Ook op het gebied van service scoort Lidl dus beter. “Nu de prijzenoorlog voorbij is krijgen mensen meer oog voor luxe-producten, klantvriendelijk personeel en service, en kijken ze minder naar de prijs”, aldus Holla.
Aldi trekt op dit moment nog de meeste klanten: de discounter heeft een marktaandeel van 9,5 procent, tegenover 5,9 procent van Lidl. De laatste twee jaar heeft Aldi echter twee procent verloren en Lidl een procent gewonnen.
‘Lidl streeft Aldi in 2009 voorbij’
Gepubliceerd op 28 november 2007 om 00:00
Reacties 0