Yahoo gaat PDF-advertenties verkopen

De zoekmachine Yahoo en softwarefabrikant Adobe gaan advertentieruimte verkopen voor het documentprogramma PDF-reader. Uitgevers van documenten in PDF-formaat krijgen de gelegenheid om advertenties te plaatsen in een kader naast de eigenlijke tekst. De opbrengst - een bedrag per klik - wordt verdeeld tussen de adverteerder, Adobe en Yahoo.

Het is voor het eerst dat Adobe, bekend van de programma's Reader en Acrobat, zogenoemde dynamische advertenties in PDF-formaat accepteert. Dat zijn advertenties die kunnen worden aangepast aan het profiel van de bezoeker van de webpagina.

Yahoo is vooral de afgelopen maanden op zoek naar meer mogelijkheden om online advertenties te plaatsen. Het bedrijf heeft al een contract met onder meer de veilingsite eBay. PDF is populair bij zowel grote instellingen als particulieren, vooral als programma voor grotere rapporten en nieuwsbrieven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!