Online informatie stuurt aankoop

Productinformatie op internet plaatsen is goed voor de verkoopcijfers. Een groot deel van de Nederlandse consumenten oriënteert zich namelijk eerst op internet voordat het product online of in de fysieke winkel wordt aangeschaft. Dat blijkt uit de Nationale Search Engine Monitor die ieder half jaar wordt gepubliceerd door Checkit en RM Interactive.

Internet wordt vooral gebruikt om achtergrondinformatie te vinden over het te kopen product (53 procent). Voorts gebruikt 48 procent internet voor prijsvergelijkingen; 44 procent vergelijkt aanbieders met elkaar. Nadat de consument zich op internet heeft georiënteerd, wordt vaak de knoop doorgehakt. Van de ondervraagden zegt 77 procent dat de informatie van internet doorslaggevend is voor de aankoop.

Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim duizend internetters van 18 jaar en ouder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!