Nederlanders minst milieubewust

Van de Europeanen zijn Nederlanders het minst bereid zich in te spannen voor een beter milieu. Dit blijkt uit onderzoek van pr-adviesbureau Porter Novelli onder zestienduizend consumenten van achttien jaar en ouder in acht Europese landen.

Van de Nederlanders kiest 29 procent bewust voor milieuvriendelijke producten of diensten, tegen 54 procent van het totaal aan Europese respondenten. Voorts geeft 24 procent aan wel te willen leren hoe een steentje bij te kunnen dragen aan een beter milieu. In de andere Europese landen is bijna 55 procent bereid hierover meer te weten te komen.

Bij het kopen van producten let 74 procent van de Nederlandse respondenten op de prijs. Op de vraag of men bereid is om twintig procent extra te betalen voor een duurzaam of milieuvriendelijk product antwoordt tien procent dat zij dit wel zouden willen doen. Voor de totale groep Europese respondenten is 23 procent bereid om extra geld te betalen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!