‘Dip camperverkoop bevestigt recessie’

De recessie in de VS lijkt nu echt onafwendbaar. Er zijn in 2007 minder campers verkocht dan in 2006 en de vooruitzichten zijn ook niet echt florissant. Een slecht voorteken, want de afgelopen dertig jaar ging een dalende camperverkoop altijd vooraf aan een recessie. Dat meldt zakenplatform Z24 op zijn website.

Begin jaren tachtig daalde de verkoop de twee jaar voorafgaand aan de recessie. Hetzelfde fenomeen deed zich begin jaren negentig en in 2001. Dit jaar daalt de verkoop van campers naar verwachting met tien procent meldt persbureau Bloomberg en voor volgend jaar wordt een daling van bijna vijf procent voorzien. Het is voor het eerst in zes jaar dat de verkopen tegenvallen.

De voorspellende waarde van de camper voor economen is dat de kampeerwagen extreem gevoelig is voor het consumentenvertrouwen. Niemand heeft echt een camper nodig en zeker geen nieuwe. Het is een van de eerste aankopen die de consument uitstelt als hij zich onzeker voelt over de toekomst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!