Winststijging Heinz

Heinz, ’s werelds grootste ketchupproducent, heeft haar winst met twaalf procent zien stijgen. In het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar 2007/2008 behaalde de ketchupfabrikant een nettowinst van 227 miljoen dollar tegen 191,6 miljoen dollar een jaar eerder.

De omzet klom met dertien procent tot 2,52 miljard dollar. Heinz ving de hogere kosten van grondstoffen zoals melk, zoetstoffen en olie op door de prijzen te verhogen. Ook werden de resultaten in Europa en andere markten geholpen door de zwakke dollar. De cijfers van Heinz zijn beter dan analisten hadden verwacht en het concern verhoogde zijn winstverwachting voor het hele boekjaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!