Mannen hebben meer belangstelling voor cosmetica

Mannencosmetica is in opkomst. De afgelopen drie jaar hebben mannen meer aandacht gekregen voor uiterlijke verzorging, zo blijkt uit onderzoek van de Duitse multinational Beiersdorf, producent van onder meer Nivea for Men. Tussen 2001 en 2004 is het percentage mannen dat belangstelling heeft voor cosmeticaproducten gestegen van 12% naar 25%. Verder blijkt uit het onderzoek dat 18% van de mannen vaak een hydraterend product gebruikt en 26% een hydraterende zalf. Ook gebruikt 6% een product om de huid te bruinen. Hydraterende cremes worden door maar liefst 40% van de mannen gebruikt. Producenten spelen handig op deze ontwikkeling in. Zo heeft Sanex, onderdeel van Sara Lee, een aparte lijn voor mannen op de markt gebracht. Unilever heeft Rexona for Men geintroduceerd, naast de bestaande Rexona vrouwendeodorant. Biotherm van l`Oreal behaalde in 2003 een omzet van 3 miljoen euro met mannenverzorgingsproducten, goed voor een omzetaandeel van 1,2%. Volgens de directeur van Biotherm is dit echter pas het begin. Kenners verklaren de toegenomen belangstelling voor mannencosmetica uit de invloed van de media en rolmodellen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!