Jumbo opnieuw populairste supermarkt
Gepubliceerd op 14 december 2007 om 00:00
Jumbo scoort met een 7,66 goed, omdat het supermarktconcern zowel op het gebied van service als op prijzen kan concurreren. Jan Linders en Poiesz eindigden respectievelijk als tweede en derde met een 7,57 en een 7,56.
GfK doet twee keer per jaar onderzoek naar de waardering van klanten voor hun supermarkt. Hieraan doen ongeveer zesduizend huishoudens mee. Zij beoordelen hun eigen supermarkt op netheid, versaanbod, assortimentskeuze, kwaliteit, lage prijzen, aanbiedingen en de vriendelijkheid van het personeel.
Marktleider Albert Heijn is gedaald van plaats drie vorig jaar naar plaats vijf nu. Hoewel de supermarkt de afgelopen jaren het dure imago wist af te schudden door voorop te lopen in een prijzenoorlog in de sector, loopt het prijsimago nu weer iets terug.
Ook op het hoofdkantoor van Dirk zal niet gejuicht worden om de scores van de drie formules Digros, Bas en Dirk. Digros daalt van plaats vijf naar zestien, terwijl ook Bas en Dirk enkele plaatsen daalden. Bij deze formules moet vooral het versaanbod moet het ontgelden, net als de netheid van de winkels.
Reacties 0