Dixons betreurt ophef reclamefolder

De reclamefolder van Dixons met cartoons over de geboorte van Jezus was absoluut niet kwetsend bedoeld. Dat mensen zich aangevallen voelen, noemt de elektronicaketen ‘vervelend’. Dat heeft een woordvoerder dinsdag laten weten.

Op een van de cartoons zijn de drie wijzen uit het oosten te zien die met een TomTom de weg naar de geboorteplek van Jezus proberen te vinden. Op een andere prent is te zien hoe de pasgeborene in zijn kribbe op een iPod naar 'I'm dreaming of a white Christmas' luistert.

Voorzitter Bert Dorenbos van de stichting Schreeuw om Leven zegt dat de prenten kwetsend zijn en heeft aangekondigd een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie. De stichting wil daarmee een signaal afgeven voor volgende campagnes. De klacht wordt samen met de vereniging Bijbel en Onderwijs ingediend. Volgens de voorzitter bereiden ook andere organisaties een klacht voor.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!