Nederlanders drinken meeste light frisdrank

Van de Europeanen drinken Nederlanders de meeste light frisdranken. Dat blijkt uit cijfers van de UNESDA en de Nederlandse Frisdrank Industrie (NFI).

Coca Cola introduceerde de light variant in 1985 op de Nederlandse markt. Eenderde van alle frisdranken die Nederlanders nu drinken is calorie-arm. De Belgen en de Duitsers komen op de tweede en derde plaats. In de zuidelijke Europese landen zoals Frankrijk en Spanje wordt vergeleken met Nederland bijna de helft minder aan light frisdrank gedronken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!