Consumenten hebben deze kerst voor circa 850 miljoen aan boodschappen gedaan in de supermarkt. Dat is honderd miljoen meer dan in 2006. Dat heeft het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) bekendgemaakt.
Het CBL heeft nog geen definitieve cijfers, maar schat de totale omzet in de kerstperiode op 850 miljoen. De stijging is opmerkelijk, omdat de kerstomzetten van jaar op jaar met hooguit enkele tientallen miljoenen euro's oplopen.
Volgens de supermarktkoepel is het merendeel van de kerstaankopen zo kort mogelijk voor de kerst ingeslagen. “Veel mensen wachten met de verse producten tot het laatste moment of ze zijn nog dingen vergeten”, aldus een CBL-woordvoerder. “De luxe productlijnen, zoals Appétit van Plus, à la maison van C1000 en Excellent van Albert Heijn, zijn dit jaar een hit. Het vliegt de winkels uit.”
Honderd miljoen meer kerstomzet in supers
Gepubliceerd op 28 december 2007 om 00:00
Reacties 0